OGRE

Tehetségműhely? Mi az?

Óvodánk 2010 szeptemberében indította útjára a tehetségműhelyét, OGRE (Optimal Giftedness Ready Education). Kezdetben preschool néven működött és pusztán az alapkultúrtechnikák elsajátításához szükséges pszichikus funkciók megtámogatására szántuk, ezen a koncepción azonban következő év februárjában változtattunk kicsit. Megpályáztuk és nyertünk is az “Óvodákban működő tehetséggondozó műhelyek támogatása” című pályázaton. Célunk egy olyan műhely létrehozása volt, melyben célzott fejlesztő játékokkal és feladatokkal bontakoztatjuk ki az angol nyelvi tehetségeinkben rejlő lehetőségeket, azonban a gyakorlatban ennél többet tudtunk megvalósítani.

Az OGRE feladata

  • A második nyelvi kompetencia emelt szintű fejlesztése az ötödik életévüket betöltött óvodás gyerekek számára
  • A gyermeki személyiség fejlesztése a gyengébb területeken (inter és intraperszonális kompetenciák)
  • Az utolsó éves óvodások iskolába lépésének megkönnyítése

Kik azok az OGRÉsok?

Azok az ötödik évüket betöltött gyerekek, akik óvodai csoportjainkba járnak. Innen lépnek ki a csoportos életből, minden harmadik héten, hétfőtől péntekig 8.30-15.00-ig. Az ezen kívüli óvodai idejüket az ogrés gyerekek is a csoportszobákban töltik.

Miért nem hamarabb?

Tapasztalataink azt mutatják, hogy az óvodában, kétnyelvű környezetben töltött évek hatására öt éves kor körül következik be a beszédprodukcióbeli aktivitás. Az addigi angol nyelvi  fejlődés leginkább a beszédértést érleli, a megnyilvánulások pedig jobbára repetitív, ismétlődő jellegűek. Azonban úgy tűnik, van egy erőteljes fejlődésbeli felgyorsulás ebben a korban: az öt éves gyerekek számára megnyílik a nyelv és összeérnek szavak, kifejezésekké, nyelvtani szerkezetek válnak egyértelművé. Emellett a vegyes életkorú csoportösszetételnek köszönhetően, a beszokó kiscsoportos életkorú társakat figyelve és nekik segítve megjelenik  az “én már nagy vagyok” bizonyossága és szépen lendületet ad a beszédbátorságnak. Ezt a folyamatot kívánjuk megtámogatni az OGRÉban is.  Ezen kívül megmaradt az a nem titkolt célunk is, hogy segítünk az óvoda és iskola szakadék áthidalásában is.

Hogyan zajlik egy nap?

9.00-10.45  |   Játékos angol foglalkozás / iskola előkészítés minden területen


11.00-12.15  |  Udvari élet


12.30-13.15  |  Ebéd


13.15-15.00  |  Angol-magyar egyéni fejlesztés, mozgás program

Tehetséggondozás 2018/2019

A korábbi években, mint Tehetségpont működtünk az angol nyelvi tehetségek szűrésének és fejlesztésének terén.

  • 2018-ban megpályáztuk az NTP-OTKP-18-0125 számú pályázatot és el is nyertünk 800.000ft állami támogatást, tehetségfejlesztő program kidolgozására, angol nyelvi eszköztárunk bővítésére, kapcsolódó programokra.

A részletes tervezést a megvalósítás követte. A programokat heti 1x beépítettük a Tehetségműhely munkájába. Célkitűzéseinket és a produktumokat folyamatosan kommunikáltuk a szülők, a csoportos pedagógusok és a Csepeli Tehetségsegítő Tanács felé, melynek a mi tehetségpontunk is tagja.

Az év eleji angol nyelvi szintfelmérés alapján, a gyereket 8-8fős csoportba osztottuk az elért szinteknek megfelelően. A folyamatot és az angol nyelvi készségekben, személyiségekben történt változásokat folyamatosan dokumentáltuk, a project mozzanatairól fényképeket készítettünk.

A project témájául egy a gyerekek által kedvelt angol mesét választottunk: Goldilocks and the three bears. A mese köré csoportosítottuk a különböző angol nyelvi kommunikációs gyakorlatokat, személyiségfejlesztő játékokat, változatos kézművestechnikákat stb. A project komplexitását adta a Fabula Bábszínházzal, a Fővárosi Növény-és Állatkerttel és egy ökojátszótér- telepítő céggel kötött együttműködésünk. Az intézményi évzáró műsorba építettük bele a nevelési év folyamán feldolgozott mesét, melyet a Tehetségműhelyben résztvevő gyerekek adtak elő. A tevékenység sikerességét mutatta az, hogy a gyerekek gyorsan, könnyen tanulták a mese szövegét, természetesen, bátran nyilvánultak meg angol nyelven, esztétikus és kreatív eszközöket készítettek a saját előadásukhoz. Az évvégi angol nyelvi szintfelmérő pedig egyértelmű fejlődést mutatott, leginkább a korábban gyengébb eredményt elérő gyerekeknél. Átlagosan 41%-ot javítottak önmagukhoz képest!

  • 2019-ben Akkreditált Tehetségpont lettünk és az angol nyelvi tehetséggondozás mellett a matematikai tehetségcsírák kibontakoztatását is célul tűztük ki a következő nevelési évre.
  • Örülünk, hogy egy olyan közösség vagytok, ahol a gyermekünket nyugodtan ott hagyhatjuk, és ahonnan a nap végén élményekkel és tudásban gazdagon jön el.

    Noémi, Laci
  • Amikor elkezdtünk új óvodát keresni a nagy fiunknak, nagyon rossz tapasztalataink voltak az előző, állami óvodával kapcsolatban. Mindenképpen egy sokkal gyerekközpontúbb, sokoldalú, fejlesztő óvodát szerettünk volna találni, ahol jó és megértő nevelők vannak. Akiknek a gyerek az első, ahol a gyermek kibontakozhat, felszabadultan önmaga lehet, frusztráció nélkül. Ahol megtanítják önállóan gondolkodni és tevékenykedni, emellett játékosan fejlesztik képességeit. Fontos volt a nyelvtanulás is, ami most Magyarországon nehézkes, még az iskolákban is. Úgy éreztük, nehéz dolgunk lesz, de nem akartunk belefutni egy újabb rossz választásba. Szerencsére hamar rátaláltunk a csepeli Montessori óvodára és egy nyílt nap után tudtuk, hogy megtaláltuk. Reményeink maximálisan beigazolódtak és nem csalódtunk, sőt…Azóta mind a három kicsi fiunk odajár, egy bölcsis és két óvodás. Nagyon szeretnek ott lenni, nálunk nincs reggeli kiborulás, hogy nem akarnak oviba/bölcsibe menni. Imádjuk, hogy sok fakultatív foglalkozás közül lehet választani és sok színes programra van lehetőség évközben. Az óvónéniket, bölcsödei nevelőket és dadusokat mindegyikőjük nagyon szereti, és ami nagyon fontos, hogy őket is viszontszeretik, sok törődést kapnak. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk ezt az intézményt.

    Veresegyházi Éva
  • A gyermekközpontú, egyéni igények, értékek és érdeklődés alapján felépített fejlesztés eredményeként kiegyensúlyozott, kreatív, magabiztos, toleráns, tanulni szerető gyerekként lépnek az iskola világába az itteni óvodások. Jó érzés látni, hogy itt őszintén szeretik a gyerekeimet.

    Serfőző Dorottya
  • Óriási tévedés azt gondolni, hogy a reformpedagógia olyan út, amiről nem vezet leágazás az állami oktatási rendszerbe. Olyan alapokat kapott Ármin, amivel megállja helyét az állami iskolában is, ahol most 2. osztályos. A módszer ugyanis olyannyira erős, például matematikában, hogy a gyerekek a visszajelzések alapján kimagaslóan teljesítenek. Ha tehát valaki olyan bölcsödét, óvodát keres, ahol a cél az, hogy gyermeküket személyre szabottan, egyéni képességeinek megfelelően, egyéni fejlesztésben részesítve, nyitott, szerető, toleráns környezetben neveljék, ráadásul mindezt két nyelven, akkor már nem kell tovább keresgélnie. Köszönjük!

    Birta Veronika
  • Szakmailag felkészült, barátságos, kedves és lelkes pedagógusok veszik körül a gyerekeket. Ez nem egy gyerekmegőrző, itt szeretik, fejlesztik, dédelgetik, tanítják a gyerekeket, gondoskodnak mind a szellemi, mind a lelki fejlődésükről. Az itteni pedagógusoknak ez nem csak egy munka, hanem hivatás. Köszönjük!

    Vígh Orsolya
  • Sehol nem tapasztaltuk azt a fajta kiemelkedő szakmai kompetenciát és pozitív emberi hozzáállást, mint itt.

    Vera, Dávid

BÖLCSŐDE, ÓVODA ÉS ISKOLA ELŐKÉSZÍTŐ,
 – TANULÓCSOPORT


1214 Budapest, Akácfa u. 20.

Hierholczné Faragó Tünde: +36 30 372 4502

Szabó Éva: +36 20 352 0575

 montessoriovibolcsi@gmail.com

 montessoriiroda@gmail.com


Nyitva tartás:

07:30 – 17:30

Maria Montessori módszerrel az óvodás gyermekekért Alapítvány

18695209-1-43

Kérjük támogassa Alapítványunkat adója 1%-ával!

gergoTehetségműhely