Montessori módszer
Módszerünk, melynek megalkotója Montessori Mária, egy gyermekközpontú oktatási szemlélet, ami a gyermekek tudományos megfigyelésén alapul. Dr Montessori módszere időtállónak bizonyult, 100 éve sikeresen alkalmazzák különböző kultúrákban a világ minden táján. Montessori Mária (1870-1952) Olaszország első orvosnője volt. További tanulmányok után 1907-ben megnyitotta a Casa dei Bambini-t az első Gyermekek házát a 3-6 éves korú gyermekek számára. Az itt végzett megfigyeléseire, addigi tapasztalataira alapozva dolgozta ki sajátos módszerét, mely azóta világszerte elterjedt.
Az általa megálmodott és megvalósított irányelvek a következők
- Szabadságra, önállóságra és önművelésre nevelés
- Kötelező haladási ütem helyett a saját fejlődési ütem, az egyénre szabott fejlesztés a meghatározó
- Segítő, támogató, tájékoztató, csak a legszükségesebb esetben beavatkozó pedagógusok nevelnek, a parancsoló, irányító és az ismereteket közlő pedagógus helyett
- Önálló tanulás a tanításközpontúság helyett
- Minden gyermek életében vannak fogékony periódusok, ezekben az időszakokban az intenzív érdeklődés hatására a tudást különösebb erőfeszítés nélkül szívja magába a gyermek
- Az ismereteket lényegükben hordozó szemléltető eszközök, szabad polcokon elhelyezett, igényeknek megfelelően választhatók és ennek megfelelően tervezett környezetben alkotják a nevelés színterét.
Minden gyermek számára biztosítanunk kell a szabad felfedezés örömét és az önálló problémamegoldás lehetőségét.
Eszközrendszerünk
Az ismereteket lényegükben hordozó szemléltető eszközök szabad polcokon vannak elhelyezve, mintegy megteremtve ezzel az optimális környezetet a fejlődéshez, önálló tanuláshoz.
- Az érzékszervek fejlesztése
- A mindennapi élet gyakorlatai
- Anyanyelvi nevelés
- Matematikai nevelés
- Kozmikus nevelés
- Művészeti nevelés (irodalom, zene, vizuális munka)
- Testi nevelés és úszás
Az óvodai nevelésünk mindennapjait az ezen területeken való munkálkodás határozza meg, integrálva a testi nevelést és az angol oktatást.
A Montessori pedagógia sajátossága, hogy olyan speciális eszközökkel való nevelést, oktatást tartalmaz, amely a hagyományos és más alternatív módszerekben nem található.
Angol nyelv beemelése és megjelenése
Angol-Magyar oktatás
A 2002-ben induló óvodánk, Magyarországon először, ötvözte a Montessori pedagógiát egy idegen nyelv beemelésével. Az elmúlt 20 év tapasztalatai ékesen bizonyítják, hogy az angol nyelv megismerése ebben az életkorban két nyelv egyidejűleg való hallása, a gyermeki fejlődést elősegíti, könnyebbé teszik alkalmazkodásukat, problémamegoldó és differenciáló képességüket, illetve az idegen nyelv iránti természetes kíváncsiságukat.
Így intézményünkben, tehetséggondozás, illetve szülői igényeknek megfelelően, a gyerekek lehetőséget kapnak az angol nyelv megismerésére és gyakorlására szakképzett szakemberek irányításával.
Pedagógusaink

Irsai Flóra
Angolul nevelő pedagógus, gyógypedagógus

Kamuthy Emma
Magyarul nevelő óvodapedagógus

Puskás Gitta
Magyarul nevelő pedagógus, gyógypedagógus, kisgyermeknevelő

Pausch Anikó
Angolul nevelő óvodapedagógus

Hirholczné Faragó Tünde
Intézmény alapító, fenntartó / szakmai vezető / Montessori óvodapedagógus

Szobota Erzsébet
Mb. igazgató

Sivák Noémi
Magyar nyelvű foglalkozást vezető pedagógus

Miklós Mónika
Montessori végzettségű csecsemő- és kisgyermeknevelő

Márkusz Panni
Angol nyelvi foglalkozást vezető pedagógus / Montessori pedagógus