Beiratkozás menete
Óvodánkba a gyermek érettségétől függően 3. életév betöltése után veszünk fel gyermeket, bölcsődei csoportunkba pedig azokat a gyermekeket tudjuk fogadni szeretettel, akik 2. életévüket betöltötték. A szülő bármikor kérheti az év folyamán gyermeke óvodai és bölcsődei felvételét, ez azonban nem jelent azonnali felvételt. Az újonnan jelentkező gyermekek fogadása az óvodai nevelési évben (szeptember 1-től augusztus 31-ig) folyamatosan történik, viszont azt fontos tudni, hogy az óvoda csak akkor tud újabb gyermek számára helyet biztosítani, ha nincs betöltve minden férőhely. Ezért a nagycsoportos óvodások iskolába lépéséhez igazodva tudjuk minden évben megállapítani az üres férőhelyek számát. Az óvodába és bölcsődébe való végleges beiratkozás/felvétel az intézményvezető döntése alapján, az adott nevelési évben május 20-ig történik meg, melyről az intézménybe felvett gyermekek szüleit legkésőbb május 25-ig értesítjük.
Első lépésként a honlapon található adatlap kitöltésével, annak visszaküldésével, illetve telefonon tud egyeztetni időpontot egy személyes találkozóhoz. Ez egy 2-3 órás délelőtti látogatást jelent, melynek során a szülők gyermekükkel együtt betekintést nyerhetnek intézményünk szakmai életébe. A látogatás ideje alatt lehetőség nyílik bővebb beszélgetésre is, illetve a felmerülő kérdéseket is ekkor tudjuk megbeszélni.
Időpont egyeztetés:
Hierholcz Tünde: 06-30-372-4502
Szabó Éva (titkár): 06-20-352-0575
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
- orvosi igazolás az óvodai alkalmasságról
- a beírató szülő személyazonossági igazolványa, lakcímkártyája
- gyermek TAJ kártyája, születési anyakönyvi kivonata bemutatás céljára
“Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”
nevelést a Montessori módszerrel kombinálva elérhetővé tegyük a bölcsődés korosztály számára.
Alapfeladatként az elsődleges szocializáción, gondozási teendőkön túl, egyfajta nagyobb fokú önállóság kialakítását vállaltuk. Ez az önállóság lényeges eleme, alapja a Montessori módszernek is. Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a gyerekek egy szeretetteljes légkörben, magabiztosan sajátítsák el az önkiszolgálás életkorilag lehetséges lépéseit, biztatjuk ilyen irányú próbálkozásait, tesszük ezt két nyelven a mindennapok folyamán: magyarul és angolul.
Kétnyelvűség
A korai idegen nyelvi nevelés során nem tudatos nyelvtanulásról, hanem sokkal inkább egyfajta tudattalan elsajátításról beszélünk.
Az angol nyelv nem célja egy-egy foglalkozásnak, hanem a kommunikáció eszköze a mindennapos élethelyzetekben. A különböző tanulási tevékenységek során is az “egy személy – egy nyelv” elvet alkalmazzuk, vagyis az idegen nyelvi nevelő angolul, a magyar óvónő magyarul szólal meg.
Az óvodáskorú gyerekek számára kifejezetten hasznos módszer. Az anyanyelvi fejlődésben használt stratégiák nagyon jól megtámogatják az idegen nyelv elsajátítását. Az egyes csoportokban kettő angolul nevelő és egy magyarul nevelő óvónő foglalkozik a gyerekekkel, így a második nyelv az egész nap folyamán megjelenik.
Vegyes életkorú csoportok
“A vegyes életkorú csoport a gyerek számára sokkal természetesebb, megnyugtatóbb közeg.” – Vekerdy Tamás
A Montessori módszer egyik sajátossága, hogy vegyes életkorú csoportokkal működik. Nem véletlen, hiszen minden életkorban más-más kompetenciák fejlődnek, az életkori különbségek lehetővé teszik a mélyebb tanulást, a készségek, képességek rendszerének többoldalú megtámogatását is. Az a kiscsoportos, aki nehezebben tudja transzponálni a pedagógus mozdulatait, mondjuk az öltözködés során, az a korban, mozgásfejlettségben közelebb álló középső, illetve nagycsoportos gyerekeket megfigyelve, maga is rájön egy adott cselekvéssor lépéseire. Ugyanez a fajta utánzásos tanulás jelenik meg a rajzasztalnál, a játékok során is.
A nagycsoportos gyerekek számára is tartogat előnyöket a vegyes csoport. Az óvodában töltött utolsó évük során az iskolába lépéshez szükséges lendületet kapnak az “én nagycsoportos vagyok, én segítek a kisebbeknek” tudat kialakulásával. Persze anélkül, hogy egy-egy erkölcsi szabályt újra és újra a verbalitás szintjén el kellene ismételnünk, észrevétlenül lesznek a gyerekek toleránsabbak, elfogadóbbak, segítőkészebbek, ismerik fel azokat a helyzeteket, amikor a MÁSIK segítségre szorul. Talán ezért van az, hogy nálunk nincs kirekesztés. A közösség ereje abban az odafordulásban mutatkozik meg, ami arról szól, hogy hogyan tudunk segíteni bajba jutott társunkon.
Kéttanáros modell
Nálunk ez a két külön nyelven nevelő óvónő együttes munkáját jelenti. A nevelési folyamatban egyidejűleg két óvónő van jelen.
Különösen fontos ez a kétnyelvűség, illetve a differenciálás szempontjából, így kapnak a gyerekek nagyobb figyelmet, így tudunk mélyebben kiaknázni egy-egy fejlesztési területet is.
Gyermekszínházi előadások
Művészeti táncszínházunkban minden tanévben két alkalommal, színvonalas produkciókkal készülnek a gyerekek.
Az adott tanévben a kozmikus nevelés területéről választunk témákat, melyeket a Montessori pedagógia mellett, projektmunka keretében dolgozunk fel. Ez magában foglalja az ismeretek megszerzését, feldolgozását, a művészet eszközeivel, melyek az óvodás korú gyerekek életkori sajátosságaihoz állnak legközelebb: tánccal, zenével, verssel, mesével, drámajátékkal és még sorolhatnánk. A változatos tevékenységeknek a gyerekek és a pedagógusok fantáziája szab csak határt.
Az előadások segítik:
- a gyerekek személyiségének kibontakoztatását
- érzéseik megjelenítését, gondolkodásuk, fantáziájuk, az adott szerepekbe való beleélés képességét – gondolkodásuk, fantáziájuk fejlődését
- társaikkal való együttműködésüket, kellékekben, jelmezekben való mozgást
- a térben való eligazodást, mozgást, ritmusérzékük fejlődését, önkifejező készségüket
- közönség előtt megnyilvánulni – “a közönség előtti megnyilvánulási képesség fejlődését angolul és magyarul”
- a folyamatot, hogy örömmel, jókedvvel tudjanak meséket előadni, memóriájuk fejlődését, szókincsük gazdagodását
Minden zene kiválasztása és összeállítása, a jelmezek és díszletek készítése a gyerekek és a pedagógusok közös munkájával jön létre. Az előadások a Montessori Kétnyelvű Óvodánk és Bölcsődénk hagyományaihoz híven, angol és magyar nyelven zajlanak. Ezek a programok nyitottak, bárki számára megtekinthetők, melynek időpontjáról és a táncszínház helyéről honlapunkon láthatnak tájékoztatást december és június elején. Nem utolsó sorban sok-sok életre szóló élményt szereznek önmaguknak és másoknak egyaránt.
Tehetséggondozás
Tehetséggondozó műhelyünkben (Optimal Giftedness Ready Education: OGRE) az 5-6 éves gyerekek kis létszámú (7-8 fő) csoportokban mélyülhetnek el a Montessori pedagógia témaköreiben.
Nagy hangsúlyt fektetünk az angol nyelv fokozott használatára, aktivizáljuk a már meglévő szókincset. Foglalkozásainkon jelentős szerepet kap a mozgás is, melynek során nagyon jól lehet a célnyelvet használni. Célunk, hogy a műhelyben eltöltött időt élményként éljék meg az óvodások, ennek szellemében építettük fel programunkat.
Az OGRE napok során fokozottan megjelenik az iskolába lépéshez szükséges készségek és képességek fejlesztése, így támogatjuk az óvoda és iskola közötti szakadék könnyebb áthidalását.
Napirend
7.30 – 09.00 | Folyamatos érkezés, reggelizés, játék, egyéni fejlesztés angolul és magyarul
09.00 – 09.30 | Vizuális tevékenység az adott témakörben
09.30 – 10.00 | Angol és magyar nyelvű játékos foglalkozás az adott témakörben
10.15 – 10.30 | Tízórai
10.30 – 11.45 | Udvari játék
12.00 – 12.45 | Ebéd
13.00 – 15.00 | Csendes pihenő
15.00 – 17.00 | Uzsonna, játék a csoportban angolul és magyarul, illetve az udvaron. A óvodában az egész nap folyamán az angolos pedagógus angolul beszél, játszik és foglalkozik a gyerekekkel.
17.00 – 17.30 | Óvodai ügyelet
HÉTFŐ | KEDD | SZERDA | CSÜTÖRTÖK | PÉNTEK |
10:30 – 11:30 | 10:30 – 11:30 HITTAN Ordasiné Pityela Ildikó | 13:00 – 14:00 SAKK Tóth Rita | 10:00 – 12:00 FOCI Marcsányi Mária 11:00 – 12:00 LOGOPÉDIA Simon Ivetta | 11:00 – 12:00 |
15:00 – 16:30 | 15:00 – 17:00 ANGOL DRÁMAPEDAGÓGIA Negyeliczky Eszter | 15:30 – 17:00 ROCKY Tramontini Péter | 15:00 – 17:00 SZENZOTORNA Simon Ivetta |
Nálunk a gyerekek
- Boldog, bátor gyerekek, megtanulják, hogy nem kell félniük kimondani azt, ami az igazságérzetüket bántja, de elfogadják azt is, ha nincsen igazuk.
- Önállóak. Minden segítséget és támogatást megadunk nekik ahhoz, hogy az önkiszolgálásban, öltözködésben ne kelljen a felnőttek segítségét igénybe venniük, szervezett keretek között.
- Kreatívak, nem félnek új dolgokat kipróbálni. Egész napos angolul nevelésben vesznek részt. Az angol nyelvet használják is adekvát kommunikációs helyzetekben.
- Ismerkednek számokkal és betűkkel is, ez része a Montessori környezetnek.
- Stresszmentes, szeretetteljes környezetben tudnak fejlődni.
- Montessori képességfejlesztő rendszerében töltik bölcsődei – óvodai éveiket, mely elősegíti az egyéni ütemben fejlődést, saját ütemű tanulást.
- Spontán módon, megerőltetés nélkül tanulnak a speciális Montessori eszközök segítségével.
- Tehetséggondozásban részesülnek.
- Logopédiai fejlesztésben részesülnek.
- Maguk választják ki azt a tevékenységet, amivel foglalkozni szeretnének, ezáltal fejlesztik önmagukat.
- Elfogadják, szeretik, tisztelik egymást és minden élőlényt a világban, mert tudják, hogy mindannyian csak egy aprócska részei vagyunk a nagy egésznek.
A mi intézményeinkben a gyerekek a legfontosabbak. Szakmai életünket, mindennapjainkat a gyerekek személyiségének, képességrendszerének optimális kibontakoztatása köré szervezzük.
Intézményünk, mint jó nyelvi gyakorlattal rendelkező intézmény az Oktatási Minisztérium által kiválasztott intézmény lett 2009-től. Továbbá bemutató és képző intézménye lett az ELTE Óvodapedagógus (angol nyelvi képzés) Karának és a Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának.
Pedagógusaink

Hierholczné Faragó Tünde
Intézmény alapító, fenntartó – szakmai vezető Montessori óvodapedagógus

Szabóné Haulik Judit
intézményvezető – magyarul nevelő óvodapedagógus/ Montessori pedagógus

Simon Ivetta
magyarul nevelő pedagógiai asszisztens / Montessori pedagógus, gyógypedagógus-logopédus

Fazekas Tímea
angolul nevelő óvodapedagógus/ Montessori pedagógus

Teski Annamária
angolul nevelő óvodapedagógus

Varga Rebeka Mónika
angolul nevelő pedagógus

Szobota Erzsébet
angolul nevelő óvodapedagógus / Montessori pedagógus / Tanító
BÖLCSŐDE, ÓVODA
1214 Budapest, Akácfa u. 20.
Hierholczné Faragó Tünde: +36 30 372 4502
Szabó Éva: +36 20 352 0575
Nyitva tartás:
07:30 – 17:30