Beiratkozás menete
Óvodánkba a gyermek érettségétől függően 3. életév betöltése után veszünk fel gyermeket, bölcsődei csoportunkba pedig azokat a gyermekeket tudjuk fogadni szeretettel, akik 2. életévüket betöltötték. A szülő bármikor kérheti az év folyamán gyermeke óvodai és bölcsődei felvételét, ez azonban nem jelent azonnali felvételt. Az újonnan jelentkező gyermekek fogadása az óvodai nevelési évben (szeptember 1-től augusztus 31-ig) folyamatosan történik, viszont azt fontos tudni, hogy az óvoda csak akkor tud újabb gyermek számára helyet biztosítani, ha nincs betöltve minden férőhely. Ezért a nagycsoportos óvodások iskolába lépéséhez igazodva tudjuk minden évben megállapítani az üres férőhelyek számát. Az óvodába és bölcsődébe való végleges beiratkozás/felvétel az intézményvezető döntése alapján, az adott nevelési évben május 20-ig történik meg, melyről az intézménybe felvett gyermekek szüleit legkésőbb május 25-ig értesítjük.
Első lépésként a honlapon található adatlap kitöltésével, annak visszaküldésével, illetve telefonon tud egyeztetni időpontot egy személyes találkozóhoz. Ez egy 2-3 órás délelőtti látogatást jelent, melynek során a szülők gyermekükkel együtt betekintést nyerhetnek intézményünk szakmai életébe. A látogatás ideje alatt lehetőség nyílik bővebb beszélgetésre is, illetve a felmerülő kérdéseket is ekkor tudjuk megbeszélni.
Időpont egyeztetés:
Hierholcz Tünde: +36 30 372 4502
Szabó Éva (titkár): +36 20 352 0575
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
- Orvosi igazolás az óvodai alkalmasságról
- A beírató szülő személyazonossági igazolványa, lakcímkártyája
- Gyermek TAJ kártyája, születési anyakönyvi kivonata bemutatás céljára
“Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”
Alapfeladatként az elsődleges szocializáción, gondozási teendőkön túl, egyfajta nagyobb fokú önállóság kialakítását vállaltuk. Ez az önállóság lényeges eleme, alapja a Montessori módszernek is. Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a gyerekek egy szeretetteljes légkörben, magabiztosan sajátítsák el az önkiszolgálás életkorilag lehetséges lépéseit, biztatjuk ilyen irányú próbálkozásait.
Vegyes életkorú csoportok
“A vegyes életkorú csoport a gyerek számára sokkal természetesebb, megnyugtatóbb közeg.” – Vekerdy Tamás
A Montessori módszer egyik sajátossága, hogy vegyes életkorú csoportokkal működik. Nem véletlen, hiszen minden életkorban más-más kompetenciák fejlődnek, az életkori különbségek lehetővé teszik a mélyebb tanulást, a készségek, képességek rendszerének többoldalú megtámogatását is. Az a kiscsoportos, aki nehezebben tudja transzponálni a pedagógus mozdulatait, mondjuk az öltözködés során, az a korban, mozgásfejlettségben közelebb álló középső, illetve nagycsoportos gyerekeket megfigyelve, maga is rájön egy adott cselekvéssor lépéseire. Ugyanez a fajta utánzásos tanulás jelenik meg a rajzasztalnál, a játékok során is.
A nagycsoportos gyerekek számára is tartogat előnyöket a vegyes csoport. Az óvodában töltött utolsó évük során az iskolába lépéshez szükséges lendületet kapnak az “én nagycsoportos vagyok, én segítek a kisebbeknek” tudat kialakulásával. Persze anélkül, hogy egy-egy erkölcsi szabályt újra és újra a verbalitás szintjén el kellene ismételnünk, észrevétlenül lesznek a gyerekek toleránsabbak, elfogadóbbak, segítőkészebbek, ismerik fel azokat a helyzeteket, amikor a MÁSIK segítségre szorul. Talán ezért van az, hogy nálunk nincs kirekesztés. A közösség ereje abban az odafordulásban mutatkozik meg, ami arról szól, hogy hogyan tudunk segíteni bajba jutott társunkon.
A Kéttanáros modell szerepe
Mit is jelent ez?
Tulajdonképpen két pedagógus egyidejű jelenlétét és munkáját takarja a csoportban.
Miért hasznos ez?
- Több figyelem jut egy-egy gyermekre
- Megvalósul az egyéni fejlesztés, így mélyebben kiaknázva egy-egy fejlesztési területet
- Személyre szabott tehetséggondozás, és differenciálás
- A korai idegennyelv beemelése a napi életbe a tehetséggondozó műhelyünkbe és a napi óvodai életünkbe a kéttanáros modell segítségével valósul meg
- Így kapnak a gyerekek nagyobb figyelmet, így tudunk mélyebben kiaknázni egy-egy fejlesztési területet is
Angol Tehetségműhely
Szülői igényeknek megfelelően szervezzük meg az angolos foglalkozásokat a kis és középső csoportos életkorú gyermekek számára délelőttönként/délutánonként; a nagycsoportos gyermekek pedig már a Iskolaelőkészítőben – OGRE-ban kapják meg az idegen nyelvi fejlesztést.
Gyermekszínházi előadások
Művészeti tánc színházunkban minden tanévben két alkalommal, színvonalas produkciókkal készülnek a gyerekek.
Az adott tanévben a kozmikus nevelés területéről választunk témákat, melyeket a Montessori pedagógia mellett, projektmunka keretében dolgozunk fel. Ez magában foglalja az ismeretek megszerzését, feldolgozását, a művészet eszközeivel, melyek az óvodás korú gyermekek életkori sajátosságaihoz állnak legközelebb: tánccal, zenével, verssel, mesével, drámajátékkal és még sorolhatnánk. A változatos tevékenységeknek a gyerekek és a pedagógusok fantáziája szab csak határt.
Az előadások segítik:
- A gyerekek személyiségének kibontakoztatását
- Érzéseik megjelenítését, gondolkodásuk, fantáziájuk, az adott szerepekbe való beleélés képességét – gondolkodásuk, fantáziájuk fejlődését
- Társaikkal való együttműködésüket, kellékekben, jelmezekben való mozgást
- A térben való eligazodást, mozgást, ritmusérzékük fejlődését, önkifejező készségüket
- Közönség előtt megnyilvánulni – a közönség előtti megnyilvánulási képesség fejlődését (magyarul és angolul)
- A folyamatot, hogy örömmel, jókedvvel tudjanak meséket előadni, memóriájuk fejlődését, szókincsük gazdagodását
Iskolaelőkészítő – OGRE
Tehetséggondozó műhelyünkben (Optimal Giftedness Ready Education: OGRE) az 5-6 éves gyerekek kis létszámú (7-8 fő) csoportokban mélyülhetnek el az iskola előkészítés és a korai idegennyelv beemelésével.
Nagy hangsúlyt fektetünk az angol nyelv fokozott használatára, aktivizáljuk a már meglévő szókincset. Foglalkozásainkon jelentős szerepet kap a mozgás is, melynek során nagyon jól lehet a célnyelvet használni. Célunk, hogy a műhelyben eltöltött időt élményként éljék meg az óvodások, ennek szellemében építettük fel programunkat.
Napirend
07.30 – 09.00 | Folyamatos érkezés, reggelizés, játék, egyéni fejlesztés angolul és magyarul
09.00 – 09.30 | Vizuális tevékenység az adott témakörben
09.30 – 10.00 | Angol és magyar nyelvű játékos foglalkozás az adott témakörben
10.15 – 10.30 | Tízórai
10.30 – 11.45 | Udvari játék
12.00 – 12.45 | Ebéd
13.00 – 15.00 | Csendes pihenő
15.00 – 17.00 | Uzsonna, játék a csoportban angolul és magyarul, illetve az udvaron. Az óvodában az egész nap folyamán az angolos pedagógus angolul beszél, játszik és foglalkozik a gyerekekkel.
17.00 – 17.30 | Óvodai ügyelet
HÉTFŐ | KEDD | SZERDA | CSÜTÖRTÖK | PÉNTEK |
Sakk Foci | Zeneovi Hittan | Jóga | ||
Logopédia Rocky | Rocky | Néptánc |
Nálunk a gyerekek
- Boldog, bátor gyerekek, megtanulják, hogy nem kell félniük kimondani azt, ami az igazságérzetüket bántja, de elfogadják azt is, ha nincsen igazuk.
- Önállóak. Minden segítséget és támogatást megadunk nekik ahhoz, hogy az önkiszolgálásban, öltözködésben ne kelljen a felnőttek segítségét igénybe venniük, szervezett keretek között.
- Kreatívak, nem félnek új dolgokat kipróbálni. Egész napos angolul nevelésben vesznek részt. Az angol nyelvet használják is adekvát kommunikációs helyzetekben.
- Ismerkednek számokkal és betűkkel is, ez része a Montessori környezetnek.
- Stresszmentes, szeretetteljes környezetben tudnak fejlődni.
- Montessori képességfejlesztő rendszerében töltik bölcsődei – óvodai éveiket, mely elősegíti az egyéni ütemben fejlődést, saját ütemű tanulást.
- Spontán módon, megerőltetés nélkül tanulnak a speciális Montessori eszközök segítségével.
- Tehetséggondozásban részesülnek.
- Logopédiai fejlesztésben részesülnek.
- Maguk választják ki azt a tevékenységet, amivel foglalkozni szeretnének, ezáltal fejlesztik önmagukat.
- Elfogadják, szeretik, tisztelik egymást és minden élőlényt a világban, mert tudják, hogy mindannyian csak egy aprócska részei vagyunk a nagy egésznek.
A mi intézményeinkben a gyerekek a legfontosabbak. Szakmai életünket, mindennapjainkat a gyerekek személyiségének, képességrendszerének optimális kibontakoztatása köré szervezzük.
Intézményünk, mint jó korai idegen nyelvi gyakorlattal rendelkező intézmény az Oktatási Minisztérium által kiválasztott bázisintézmény lett 2009-től. Továbbá bemutató és képző intézménye lett az ELTE Óvodapedagógus (angol nyelvi képzés) Karának, a Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának, illetve az Apor Vilmos Főiskola óvodapedagógus szakának.
Pedagógusaink

Irsai Flóra
Angolul nevelő pedagógus, gyógypedagógus

Kamuthy Emma
Magyarul nevelő óvodapedagógus

Pausch Anikó
Angolul nevelő óvodapedagógus

Hirholczné Faragó Tünde
Intézmény alapító, fenntartó / szakmai vezető / Montessori óvodapedagógus

Szobota Erzsébet
Mb. igazgató

Sivák Noémi
Magyar nyelvű foglalkozást vezető pedagógus
BÖLCSŐDE, ÓVODA
1214 Budapest, Akácfa u. 20.
Hierholczné Faragó Tünde: +36 30 372 4502
Szabó Éva: +36 20 352 0575
Nyitva tartás:
07:30 – 17:30