Beiratkozás menete
Első lépésként a honlapon található adatlap kitöltésével, annak visszaküldésével, illetve telefonon tud egyeztetni időpontot egy személyes találkozóhoz. Ez egy 2-3 órás délelőtti látogatást jelent, melynek során a szülők gyermekükkel együtt betekintést nyerhetnek intézményünk szakmai életébe. A látogatás ideje alatt lehetőség nyílik bővebb beszélgetésre is, illetve a felmerülő kérdéseket is ekkor tudjuk megbeszélni.
Időpont egyeztetés:
Hierholcz Tünde: +36 30 372 4502
Szabó Éva (titkár): +36 20 352 0575
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
Orvosi igazolás arról, hogy a gyermek közösségbe léphet,
a beírató szülő személyazonossági igazolványa, lakcímkártyája,
gyermeke TAJ kártyája, születési anyakönyvi kivonata bemutatás céljára.
Akik szeretnék már most biztosítani gyermeküknek intézményünkben a férőhelyet a következő (2020-2021-es) tanévre, azok számára már most folynak az előfelvételek.
“Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”
Alapfeladatként az elsődleges szocializáción, gondozási teendőkön túl, egyfajta nagyobb fokú önállóság kialakítását vállaltuk. Ez az önállóság lényeges eleme, alapja a Montessori módszernek is. Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a gyerekek egy szeretetteljes légkörben, magabiztosan sajátítsák el az önkiszolgálás életkorilag lehetséges lépéseit, biztatjuk ilyen irányú próbálkozásait, tesszük ezt két nyelven a mindennapok folyamán: magyarul és angolul.
Amit nyújtunk
Gondozási feladatok, önállóság, önkiszolgálás kialakítására nagy hangsúlyt fektetünk
- A nap folyamán az angol nyelv körülveszi a gyermeket játékos formában
- Az angol nyelvvel versek, dalok és mesék formájában is találkoznak a gyermekek a nap folyamán
- A zenei nevelés hangsúlyozottan jelenik meg: ringató jellegű zenei kezdeményezések, zenehallgatás, éneklés, hangszerek, hangszer dobozok használata, é számos zenei képességet fejlesztő eszközök segítségével.
- Életkornak, képességeknek megfelelő egyéni differenciálással támogatjuk a gyermekek fejlődését
- A gondozási feladatok és az adott életkorra jellemző játéktevékenységek biztosítása mellett alkalmazzuk Montessori képességfejlesztő pedagógiáját játékos formában
- Tavaszi, őszi kerti mulatságot szervezünk a szülőkkel és egyéb programot is szervezünk az intézményen belül a gyermekek számára (Télapó, húsvét, karácsony, anyák napja, báb és élő színház, meghívott előadók stb.)
- Tánc színházunkban az óvodás gyermekkel együtt a nevelési év végén a bölcsődés gyermekekkel is előadást adunk a szülőknek magyarul és aprók nyelvén angolul
Kezdeményezéseink Montessori szellemiségben zajlanak: a nap központi közös tevékenysége a “kör”, melyben kicsit a bennünket körülvevő világra fókuszálunk versekkel, dalokkal, sok mozgással, ringatással. A módszer nem csupán a gyerekekkel való egyéni bánásmódban, szellemiségben, atmoszférában jelenik meg, hanem a csoportszoba elrendezésében is, hiszen nyitott polcokon tesszük elérhetővé a játékokat, az előkészített környezet elvét követve. Ezzel is támogatjuk a gyerekek önfejlődését.
Napirend
07.30 – 09.00 | Folyamatos érkezés, reggelizés, játék, egyéni fejlesztés
09.00 – 09.45 | Vizuális tevékenység magyar és angol nyelven az adott témakörben
09.45 – 10.00 | Angol és magyar nyelvű játékos kezdeményezés adott témakörben
10.15 – 10.30 | Tízórai
10.30 – 12.00 | Udvari játék
12.15 – 12.45 | Ebéd
13.00 – 15.00 | Csendes pihenő
15.00 – 17.00 | Uzsonna, játék a csoportban, illetve az udvaron.
17.00 – 17.30 | Ügyelet
Bölcsődei beszoktatás
A Bölcsődébe lépés nagy mérföldkő szülő és gyermek számára egyaránt. Többnyire ez az első közösség, ahol a kisgyermek hosszabb időt tölt, távol szüleitől, az otthoni biztonságtól. Fontosnak tartjuk, hogy az elválás fokozatosan, lehetőség szerint zökkenő mentesen történjen.
Bölcsődénkben biztosítjuk a fokozatos, szülővel történő beszoktatást. A bölcsődei nevelés-gondozás szabályai szerint, módszertani levél alapján.
“A szülővel történő fokozatos beszoktatás a családdal való együttműködést helyezi előtérbe. Az anya vagy az apa jelenléte biztonságot ad a kisgyermeknek, és megkönnyíti az új környezethez való alkalmazkodását. A kisgyermek és a kisgyermek nevelő között fokozatosan kialakuló érzelmi kötődés segíti a gyermeket új környezetének elfogadásában, jelentősen megkönnyíti a beilleszkedést a bölcsődei közösségbe, mérsékeli az adaptáció során mutatkozó stressz reakciók (pl. étkezési, alvási nehézségek, nyugtalanság, sírás, tiltakozás, a szülőhöz való fokozott ragaszkodás, a viselkedésben, szokásokban, az önállóság terén jelentkező esetleges változások… stb.). súlyosságát, időbeni elhúzódását.
A tényleges beszoktatás előtt lehetőséget biztosítunk arra, hogy néhány délelőttöt a gyermek szüleivel együtt (főként az udvari játék ideje alatt) a bölcsődében töltsön. Ekkor ismerkedhet a környezettel, leendő kisgyermek nevelőivel, társaival. A szülőknek információt nyújtunk a bölcsődei napirendről, így a beszoktatás idejére ezt hasonlóvá teheti saját gyermekénél, ezzel is könnyítve a majdani bölcsődei életét.
A beszoktatás időtartama általában 2 hét, minden esetben alkalmazkodva a gyermekekhez (hiszen ők sem egyformák), illetve figyelembe véve a szülői igényeket is. A hangsúly a fokozatosságon van.
Az első héten a délelőttel, másodikon a délutánnal ismerkedik a gyermek.
A beszoktatás idején – ha szükséges később is – a gyermekek otthoni kedvenc játékukat is magukkal hozhatják, így az otthontól való elszakadás könnyebbé válhat.
A beszoktatás időszakában mindkét kisgyermeknevelő a csoportban tartózkodik. Elfogadó odafordulásukkal segítik a gyermekeket és a szülőket az új helyzethez való alkalmazkodásban. Fontos ez mindkét fél számára, hiszen a nevelő jobban megismeri a gyermeket, eleinte figyeli, majd fokozatosan kapcsolódik be gondozásába. A szülő az együtt töltött idő alatt felteheti kérdéseit, illetve ez az idő megerősítheti őt abban, hogy gyermeke a legjobb helyre került.
Tapasztalataink szerint az elválás sokszor a szülőknek is nehézséget okoz, amit a kisgyermek minden esetben megérez, és ő is elbizonytalanodhat. Fontos, hogy a szülő bízzon a választott nevelőben, magabiztosságot sugározzon gyermeke felé, így benne is biztonságérzetet kelt, megkönnyítve ezzel a beszoktatást.
Pedagógusaink

Miklós Mónika
Montessori végzettségű csecsemő- és kisgyermeknevelő

Márkusz Panni
angol nyelvi foglalkozást vezető pedagógus / Montessori pedagógus

Tóth Regina
csecsemő- és kisgyermeknevelő
BÖLCSŐDE, ÓVODA
1214 Budapest, Akácfa u. 20.
Hierholczné Faragó Tünde: +36 30 372 4502
Szabó Éva: +36 20 352 0575
Nyitva tartás:
07:30 – 17:30