Iskolaelőkészítő – OGRE
Az iskola előkészítő feladata a nap folyamán mikrocsoportos környezetben az iskolába készülő gyermekek számára külön felkészítést/ foglalkozást tartunk minden egyes képesség területen (max 6-8 fő / csoport)
Minden olyan részképesség területet érintenek, mely az iskolába lépéshez szükséges és megerősítést ad a gyerekeknek a csoport foglalkozások mellett a képességeik kibontakoztatásában vagy annak megerősítésében esetlegesen a lemaradások megsegítésében. Mind a kommunikáció, a logikus gondolkodás, a finommotorika készség, a nagymozgások, kreativitás, nyelvi kompetencia tekintetében.
Évente 2 alkalommal Sindelar teszttel mérjük egzakt módon a gyermekek részképességeit, melyről tájékoztatjuk a szülőket.
Minden héten beszámolunk a szülőnek a heti feladatokról, téma területekről, és zárt csoportban fényképeket is küldünk a napi életről.
Az iskola előkészítőben minden olyan képességre komoly hangsúlyt fektetünk, ami szükséges a boldog, sikeres iskolakezdéshez.
- Ceruzafogás, finommotorika
- Logikus gondolkodás
- Beszéd, dramatikus játékokkal
- 20-as számkörben a matematika műveletek megalapozása
- Írás-olvasás előkészítése
- Figyelem koncentráció
- Angol nyelv
Minden titok a mozgásban rejlik
A gyerekeket minden nap kivisszük egy 50 perces tornára. Foglalkozásainkat különböző mozgásterápiákkal színesítjük a tornateremben és a csoportszobában is.
A testnevelés foglalkozásokon fejlődik a szem-kéz-láb koordinációjuk, a látást és a kéz/láb mozgását tudatosan összekapcsolják. Magabiztosak lesznek saját testükön való tájékozódásban és a jobb és bal megkülönböztetésében. Ezek a képességek elengedhetetlenek az írás és olvasás elsajátításához. A mozgásokat mindig mondóka vagy ének kíséri, ritmus kialakítása.
A csoportszobában a főszerepben a finommotorika, differenciált ujjmozgások (az ujjak akaratlagos, összehangolt mozgása) a Montessori képességfejlesztő eszközök széles palettával (gyurma, festés, válogatás, csipeszelés, pipettázás, gumizás, gépkapcsozás) gondoskodunk ezek fejlesztésével.
A Montessori eszközökkel differenciáltan játszunk tovább ismereteinket szélesítve a matematikában, írás- olvasás előkészítésben, kozmikus ismeretekben való elmélyülésben.
Miért nem hamarabb?
Tapasztalataink azt mutatják, hogy az óvodában az angol nyelvvel való megismerkedéssel töltött évek hatására öt éves kor körül következik be a beszédprodukció beli aktivitás. Az addigi angol nyelvi fejlődés leginkább a beszédértést érleli, a megnyilvánulások pedig jobbára repetitív, ismétlődő jellegűek. Azonban úgy tűnik, van egy erőteljes fejlődésbeli felgyorsulás ebben a korban: az öt éves gyerekek számára megnyílik a nyelv és összeérnek szavak kifejezések, nyelvtani szerkezetek válnak egyértelművé. Emellett a vegyes életkorú csoportösszetételnek köszönhetően, a beszokó kiscsoportos életkorú társakat figyelve és nekik segítve megjelenik az “én már nagy vagyok” bizonyossága, ez szépen lendületet ad a beszéd bátorságnak. Ezt a folyamatot kívánjuk meg támogatni az OGRÉban is. Ezen kívül megmaradt az a nem titkolt célunk is, hogy segítünk az óvoda és iskola szakadék áthidalásában is.
Nálunk a gyerekek:
- Kreatívak, nem félnek új dolgokat kipróbálni
- Az angol nyelvet használják is adekvát kommunikációs helyzetekben
Hogyan zajlik egy nap?
07.30 – 9.30 | Szabad játék, folyamatos reggeli, önálló munka, fejlesztések
9.45 – 10.45 | Játékos foglalkozás magyarul-angolul mindig más témakörben (matematika, kozmikus ismeretek, anyanyelv, zene, mozgás, angol)
11.00 – 12.15 | Udvari élet
12.30 – 15.00 | Ebéd, pihenés
13.15 – 15.00 | Magyar és angol egyéni fejlesztés, játék és mozgásprogram az OGRÉBAN
15.00 – 17.00 | Szabad játék, udvari élet, délutáni különfoglalkozások (angol, dráma, mozgás, sakk, zene, tánc)
Tehetséggondozás 2018/2019
A korábbi években, mint Tehetségpont működtünk az angol nyelvi tehetségek szűrésének és fejlesztésének terén.
- 2018-ban megpályáztuk az NTP-OTKP-18-0125 számú pályázatot és el is nyertünk 800.000ft állami támogatást tehetségfejlesztő program kidolgozására, angol nyelvi eszköztárunk bővítésére, kapcsolódó programokra.
A részletes tervezést a megvalósítás követte. A programokat heti 1x beépítettük a Tehetségműhely munkájába. Célkitűzéseinket és a produktumokat folyamatosan kommunikáltuk a szülők, a csoportos pedagógusok és a Csepeli Tehetségsegítő Tanács felé, melynek a mi tehetségpontunk is tagja.
Az év eleji angol nyelvi szintfelmérés alapján, a gyereket 8-8 fős csoportba osztottuk az elért szinteknek megfelelően. A folyamatot és az angol nyelvi készségekben történt változásokat folyamatosan dokumentáltuk, a projekt mozzanatairól fényképeket készítettünk.
A projekt témájául egy a gyerekek által kedvelt angol mesét választottunk: Goldilocks and the three bears. A mese köré csoportosítottuk a különböző angol nyelvi kommunikációs gyakorlatokat, személyiségfejlesztő játékokat, változatos kézművestechnikákat stb. A projekt komplexitását adta a Fabula Bábszínházzal, a Fővárosi Növény- és Állatkerttel és egy Öko-játszótér telepítő céggel kötött együttműködésünk. Az intézményi évzáró műsorba építettük bele a nevelési év folyamán feldolgozott mesét, melyet a Tehetségműhelyben résztvevő gyerekek adtak elő. A tevékenység sikerességét mutatta az, hogy a gyerekek gyorsan, könnyen tanulták a mese szövegét, természetesen, bátran nyilvánultak meg angol nyelven, esztétikus és kreatív eszközöket készítettek a saját előadásukhoz. Az év végi angol nyelvi szintfelmérő pedig egyértelmű fejlődést mutatott, leginkább a korábban gyengébb eredményt elérő gyerekeknél. Átlagosan 41%-ot javítottak önmagukhoz képest!
- 2019-ben Akkreditált Tehetségpont lettünk és az angol nyelvi tehetséggondozás mellett a matematikai tehetségcsírák kibontakoztatását is célul tűztük ki a következő nevelési évre.
BÖLCSŐDE, ÓVODA
1214 Budapest, Akácfa u. 20.
Hierholczné Faragó Tünde: +36 30 372 4502
Szabó Éva: +36 20 352 0575
Nyitva tartás:
07:30 – 17:30