Iskolaelőkészítő – OGRE

Az iskola előkészítő feladata a nap folyamán mikrocsoportos környezetben az iskolába készülő gyermekek számára külön felkészítést/ foglalkozást tartunk minden egyes képesség területen (max 6-8 fő / csoport)

Minden olyan részképesség területet érintenek, mely az iskolába lépéshez szükséges és megerősítést ad a gyerekeknek a csoport foglalkozások mellett a képességeik kibontakoztatásában vagy annak megerősítésében esetlegesen a lemaradások megsegítésében. Mind a kommunikáció, a logikus gondolkodás, a finommotorika készség, a nagymozgások, kreativitás, nyelvi kompetencia tekintetében.

Évente 2 alkalommal Sindelar teszttel mérjük egzakt módon a gyermekek részképességeit, melyről tájékoztatjuk a szülőket.

Minden héten beszámolunk a szülőnek a heti feladatokról, téma területekről, és zárt csoportban fényképeket is küldünk a napi életről.

Az iskola előkészítőben minden olyan képességre komoly hangsúlyt fektetünk, ami szükséges a boldog, sikeres iskolakezdéshez.

  • Ceruzafogás, finommotorika
  • Logikus gondolkodás
  • Beszéd, dramatikus játékokkal
  • 20-as számkörben a matematika műveletek megalapozása
  • Írás-olvasás előkészítése
  • Figyelem koncentráció
  • Angol nyelv

Minden titok a mozgásban rejlik

A gyerekeket minden nap kivisszük egy 50 perces tornára. Foglalkozásainkat különböző mozgásterápiákkal színesítjük a tornateremben és a csoportszobában is.

A testnevelés foglalkozásokon fejlődik a szem-kéz-láb koordinációjuk, a látást és a kéz/láb mozgását tudatosan összekapcsolják. Magabiztosak lesznek saját testükön való tájékozódásban és a jobb és bal megkülönböztetésében. Ezek a képességek elengedhetetlenek az írás és olvasás elsajátításához. A mozgásokat mindig mondóka vagy ének kíséri, ritmus kialakítása.

A csoportszobában a főszerepben a finommotorika, differenciált ujjmozgások (az ujjak akaratlagos, összehangolt mozgása) a Montessori képességfejlesztő eszközök széles palettával (gyurma, festés, válogatás, csipeszelés, pipettázás, gumizás, gépkapcsozás) gondoskodunk ezek fejlesztésével.

A Montessori eszközökkel differenciáltan játszunk tovább ismereteinket szélesítve a matematikában, írás- olvasás előkészítésben, kozmikus ismeretekben való elmélyülésben.

Miért nem hamarabb?

Tapasztalataink azt mutatják, hogy az óvodában az angol nyelvvel való megismerkedéssel töltött évek hatására öt éves kor körül következik be a beszédprodukció beli aktivitás. Az addigi angol nyelvi fejlődés leginkább a beszédértést érleli, a megnyilvánulások pedig jobbára repetitív, ismétlődő jellegűek. Azonban úgy tűnik, van egy erőteljes fejlődésbeli felgyorsulás ebben a korban: az öt éves gyerekek számára megnyílik a nyelv és összeérnek szavak kifejezések, nyelvtani szerkezetek válnak egyértelművé. Emellett a vegyes életkorú csoportösszetételnek köszönhetően, a beszokó kiscsoportos életkorú társakat figyelve és nekik segítve megjelenik az “én már nagy vagyok” bizonyossága, ez szépen lendületet ad a beszéd bátorságnak. Ezt a folyamatot kívánjuk meg támogatni az OGRÉban is. Ezen kívül megmaradt az a nem titkolt célunk is, hogy segítünk az óvoda és iskola szakadék áthidalásában is.

Nálunk a gyerekek:

  • Kreatívak, nem félnek új dolgokat kipróbálni
  • Az angol nyelvet használják is adekvát kommunikációs helyzetekben

Hogyan zajlik egy nap?

07.30 – 9.30  |   Szabad játék, folyamatos reggeli, önálló munka, fejlesztések


9.45 – 10.45  |  Játékos foglalkozás magyarul-angolul mindig más témakörben (matematika, kozmikus ismeretek, anyanyelv, zene,  mozgás, angol)


11.00 – 12.15  |  Udvari élet


12.30 – 15.00  |  Ebéd, pihenés


13.15 – 15.00  |  Magyar és angol egyéni fejlesztés, játék és mozgásprogram az OGRÉBAN


15.00 – 17.00  |  Szabad játék, udvari élet, délutáni különfoglalkozások (angol, dráma, mozgás, sakk, zene, tánc)

Tehetséggondozás 2018/2019

A korábbi években, mint Tehetségpont működtünk az angol nyelvi tehetségek szűrésének és fejlesztésének terén.

  • 2018-ban megpályáztuk az NTP-OTKP-18-0125 számú pályázatot és el is nyertünk 800.000ft állami támogatást tehetségfejlesztő program kidolgozására, angol nyelvi eszköztárunk bővítésére, kapcsolódó programokra.

A részletes tervezést a megvalósítás követte. A programokat heti 1x beépítettük a Tehetségműhely munkájába. Célkitűzéseinket és a produktumokat folyamatosan kommunikáltuk a szülők, a csoportos pedagógusok és a Csepeli Tehetségsegítő Tanács felé, melynek a mi tehetségpontunk is tagja.

Az év eleji angol nyelvi szintfelmérés alapján, a gyereket 8-8 fős csoportba osztottuk az elért szinteknek megfelelően. A folyamatot és az angol nyelvi készségekben történt változásokat folyamatosan dokumentáltuk, a projekt mozzanatairól fényképeket készítettünk.

A projekt témájául egy a gyerekek által kedvelt angol mesét választottunk: Goldilocks and the three bears. A mese köré csoportosítottuk a különböző angol nyelvi kommunikációs gyakorlatokat, személyiségfejlesztő játékokat, változatos kézművestechnikákat stb. A projekt komplexitását adta a Fabula Bábszínházzal, a Fővárosi Növény- és Állatkerttel és egy Öko-játszótér telepítő céggel kötött együttműködésünk. Az intézményi évzáró műsorba építettük bele a nevelési év folyamán feldolgozott mesét, melyet a Tehetségműhelyben résztvevő gyerekek adtak elő. A tevékenység sikerességét mutatta az, hogy a gyerekek gyorsan, könnyen tanulták a mese szövegét, természetesen, bátran nyilvánultak meg angol nyelven, esztétikus és kreatív eszközöket készítettek a saját előadásukhoz. Az év végi angol nyelvi szintfelmérő pedig egyértelmű fejlődést mutatott, leginkább a korábban gyengébb eredményt elérő gyerekeknél. Átlagosan 41%-ot javítottak önmagukhoz képest!

  • 2019-ben Akkreditált Tehetségpont lettünk és az angol nyelvi tehetséggondozás mellett a matematikai tehetségcsírák kibontakoztatását is célul tűztük ki a következő nevelési évre.
  • Örülünk, hogy egy olyan közösség vagytok, ahol a gyermekünket nyugodtan ott hagyhatjuk, és ahonnan a nap végén élményekkel és tudásban gazdagon jön el.

    Noémi, Laci
  • Amikor elkezdtünk új óvodát keresni a nagy fiunknak, nagyon rossz tapasztalataink voltak az előző, állami óvodával kapcsolatban. Mindenképpen egy sokkal gyerekközpontúbb, sokoldalú, fejlesztő óvodát szerettünk volna találni, ahol jó és megértő nevelők vannak. Akiknek a gyerek az első, ahol a gyermek kibontakozhat, felszabadultan önmaga lehet, frusztráció nélkül. Ahol megtanítják önállóan gondolkodni és tevékenykedni, emellett játékosan fejlesztik képességeit. Fontos volt a nyelvtanulás is, ami most Magyarországon nehézkes, még az iskolákban is. Úgy éreztük, nehéz dolgunk lesz, de nem akartunk belefutni egy újabb rossz választásba. Szerencsére hamar rátaláltunk a csepeli Montessori óvodára és egy nyílt nap után tudtuk, hogy megtaláltuk. Reményeink maximálisan beigazolódtak és nem csalódtunk, sőt…Azóta mind a három kicsi fiunk odajár, egy bölcsis és két óvodás. Nagyon szeretnek ott lenni, nálunk nincs reggeli kiborulás, hogy nem akarnak oviba/bölcsibe menni. Imádjuk, hogy sok fakultatív foglalkozás közül lehet választani és sok színes programra van lehetőség évközben. Az óvónéniket, bölcsödei nevelőket és dadusokat mindegyikőjük nagyon szereti, és ami nagyon fontos, hogy őket is viszontszeretik, sok törődést kapnak. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk ezt az intézményt.

    Veresegyházi Éva
  • A gyermekközpontú, egyéni igények, értékek és érdeklődés alapján felépített fejlesztés eredményeként kiegyensúlyozott, kreatív, magabiztos, toleráns, tanulni szerető gyerekként lépnek az iskola világába az itteni óvodások. Jó érzés látni, hogy itt őszintén szeretik a gyerekeimet.

    Serfőző Dorottya
  • Óriási tévedés azt gondolni, hogy a reformpedagógia olyan út, amiről nem vezet leágazás az állami oktatási rendszerbe. Olyan alapokat kapott Ármin, amivel megállja helyét az állami iskolában is, ahol most 2. osztályos. A módszer ugyanis olyannyira erős, például matematikában, hogy a gyerekek a visszajelzések alapján kimagaslóan teljesítenek. Ha tehát valaki olyan bölcsődét, óvodát keres, ahol a cél az, hogy gyermeküket személyre szabottan, egyéni képességeinek megfelelően, egyéni fejlesztésben részesítve, nyitott, szerető, toleráns környezetben neveljék, ráadásul mindezt két nyelven, akkor már nem kell tovább keresgélnie. Köszönjük!

    Birta Veronika
  • Szakmailag felkészült, barátságos, kedves és lelkes pedagógusok veszik körül a gyerekeket. Ez nem egy gyerekmegőrző, itt szeretik, fejlesztik, dédelgetik, tanítják a gyerekeket, gondoskodnak mind a szellemi, mind a lelki fejlődésükről. Az itteni pedagógusoknak ez nem csak egy munka, hanem hivatás. Köszönjük!

    Vígh Orsolya
  • Sehol nem tapasztaltuk azt a fajta kiemelkedő szakmai kompetenciát és pozitív emberi hozzáállást, mint itt.

    Vera, Dávid
  • Nagyon tetszik, nagyon szuper, hihetetlen, hogy ennyire színvonalas, kedves, szórakoztató és sokat tanító anyagokat tudtatok ilyen gyorsan megcsinálni. Én nagyon élvezem, hogy részt vehetek, tényleg.  Nagy élmény.  Emi a mozgásos, utánzós, mutogatós feladatokat úgy tűnik, hogy nagyon élvezi, meg az egész szituációt, hogy találkozhat veletek..

    Bratka Vanda
  • Nekünk nagyon jól jön, hogy pontosan tudjuk mi a hetirend és milyen eszközökre lesz szükség, így könnyebb szervezni az életünket. Már a felkészülés időszakában is látszott, hogy jól átgondolt és összeszedett a csapat. Az instrukciók világosak voltak és tudtuk mire lehet számítani. Látszik, hogy szívből jön a tevékenység.

    Ács Ilona Barbara
  • Mi is csak megköszönni tudjuk Nektek, hogy becsempészitek a Bölcsi hangulatát a mindennapjainkba. Zétinek mindannyian nagyon hiányoztok, sokat emleget Titeket, a Bölcsit, a kis pajtásokat, úgyhogy nagyon élvezi a reggeli együttléteket. Mindenért hálásak vagyunk, ami segít folytatni azt a fejlesztési folyamatot, amelyben a Bölcsiben volt részük a gyerekeknek.

    Baranyi Beatrix
  • Szerintem eddig minden szuper. A mozgást Dóri nagyon szereti, táncot is. A mesék is jól jönnek az altatáshoz! Köszönjük a munkátokat!

    Sali-Pelsőczi Dóra
  • Kedves Panni, Móni, Judit!! Őszintén csodálatos programot raktok össze, nagyon jó ötlet a mese, a szokásos zenék, amik egy kicsit szokásosabbá teszik ezeket az amúgy nagyon nem szokásos hétköznapokat. Szuperek vagytok!!

    Dávid-Zalai Orsolya
  • Látszik, hogy mindenben próbáltok a lehető legjobb és legegyszerűbb módon velünk lenni és segíteni, és látszik az is, hogy mindezt nagy lelkesedéssel teszitek. Szerintem mindent, amit lehet kihoztok ebből a dologból és mi nem érezzük, hogy bármiben is hiányt szenvednénk. Nadine nagyon örül, amikor lát Titeket és azt hiszem ez a legfontosabb. Köszönjük az erőfeszítéseteket!

    Dori Enikő

BÖLCSŐDE, ÓVODA


1214 Budapest, Akácfa u. 20.

Hierholczné Faragó Tünde: +36 30 372 4502

Szabó Éva: +36 20 352 0575

 montessoriovibolcsi@gmail.com

 montessoriiroda@gmail.com


Nyitva tartás:

07:30 – 17:30

Maria Montessori módszerrel az óvodás gyermekekért Alapítvány

18695209-1-43

Kérjük támogassa Alapítványunkat adója 1%-ával!

adminIskolaelőkészítő – OGRE