Preschool OGRE

In our preschool – OGRE – we offer pre-school education during the day in micro-groups (max. 6-8 children) for children who have already reached the age of 5. We focus on all skill areas and develop them further to prepare the children effectively and successfully for school.

All necessary sub-competencies for school-starting receive attention during the preschool sessions. Our teachers strengthen and develop the children’s skills and abilities, such as communication, logical thinking, fine motor skills, creativity, and language skills.

Twice a year, the children’s sub-competencies are measured by the Sindelar test. The results are also available to the parents.

Every week we inform the parents about the current weekly tasks and subject areas.

In preschool, we place great emphasis on all the skills needed for a happy, successful start to school:

  • Fine motor skills
  • Logical thinking
  • Language skills, also with dramatic plays
  • Mathematics
  • Preparation for reading and writing
  • Development of concentration skills
  • English language

The secret lies in the movement

Every day we go outside with the children for 50 minutes. Sports activities are complemented by a variety of gym and classroom exercises.

We play with Montessori materials in a more differentiated way and expand their knowledge in cosmic work, mathematics, reading, and writing.

Why not earlier?

Our experience shows that active and effective use of English in kindergarten begins around the age of five. English language development up to this age is mainly based on language comprehension, and children tend to communicate repetitively. However, there seems to be a strong developmental upturn at this age. Grammatical structures become clear for five-year-old children. We want to support this process in OGRE. In addition, we also have a hidden goal of helping children bridge the gap between kindergarten and school.

Daily Routine

07.30-9.30  |  Arrival and continuous breakfast, playtime and individual development


9.45-10.45  |  Circle time in two languages connected to our weekly theme


11.00-12.15  |  Playground time


12.30-13.15  |  Lunch time and nap time


13.15-15.00  |  Individual development in English and Hungarian


15.00-17.00  |  Snack and play time in the classroom or on the playground, afternoon activities (English, drama, chess, music, dance)

  • Örülünk, hogy egy olyan közösség vagytok, ahol a gyermekünket nyugodtan ott hagyhatjuk, és ahonnan a nap végén élményekkel és tudásban gazdagon jön el.

    Noémi, Laci
  • Amikor elkezdtünk új óvodát keresni a nagy fiunknak, nagyon rossz tapasztalataink voltak az előző, állami óvodával kapcsolatban. Mindenképpen egy sokkal gyerekközpontúbb, sokoldalú, fejlesztő óvodát szerettünk volna találni, ahol jó és megértő nevelők vannak. Akiknek a gyerek az első, ahol a gyermek kibontakozhat, felszabadultan önmaga lehet, frusztráció nélkül. Ahol megtanítják önállóan gondolkodni és tevékenykedni, emellett játékosan fejlesztik képességeit. Fontos volt a nyelvtanulás is, ami most Magyarországon nehézkes, még az iskolákban is. Úgy éreztük, nehéz dolgunk lesz, de nem akartunk belefutni egy újabb rossz választásba. Szerencsére hamar rátaláltunk a csepeli Montessori óvodára és egy nyílt nap után tudtuk, hogy megtaláltuk. Reményeink maximálisan beigazolódtak és nem csalódtunk, sőt…Azóta mind a három kicsi fiunk odajár, egy bölcsis és két óvodás. Nagyon szeretnek ott lenni, nálunk nincs reggeli kiborulás, hogy nem akarnak oviba/bölcsibe menni. Imádjuk, hogy sok fakultatív foglalkozás közül lehet választani és sok színes programra van lehetőség évközben. Az óvónéniket, bölcsödei nevelőket és dadusokat mindegyikőjük nagyon szereti, és ami nagyon fontos, hogy őket is viszontszeretik, sok törődést kapnak. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk ezt az intézményt.

    Veresegyházi Éva
  • A gyermekközpontú, egyéni igények, értékek és érdeklődés alapján felépített fejlesztés eredményeként kiegyensúlyozott, kreatív, magabiztos, toleráns, tanulni szerető gyerekként lépnek az iskola világába az itteni óvodások. Jó érzés látni, hogy itt őszintén szeretik a gyerekeimet.

    Serfőző Dorottya
  • Óriási tévedés azt gondolni, hogy a reformpedagógia olyan út, amiről nem vezet leágazás az állami oktatási rendszerbe. Olyan alapokat kapott Ármin, amivel megállja helyét az állami iskolában is, ahol most 2. osztályos. A módszer ugyanis olyannyira erős, például matematikában, hogy a gyerekek a visszajelzések alapján kimagaslóan teljesítenek. Ha tehát valaki olyan bölcsődét, óvodát keres, ahol a cél az, hogy gyermeküket személyre szabottan, egyéni képességeinek megfelelően, egyéni fejlesztésben részesítve, nyitott, szerető, toleráns környezetben neveljék, ráadásul mindezt két nyelven, akkor már nem kell tovább keresgélnie. Köszönjük!

    Birta Veronika
  • Szakmailag felkészült, barátságos, kedves és lelkes pedagógusok veszik körül a gyerekeket. Ez nem egy gyerekmegőrző, itt szeretik, fejlesztik, dédelgetik, tanítják a gyerekeket, gondoskodnak mind a szellemi, mind a lelki fejlődésükről. Az itteni pedagógusoknak ez nem csak egy munka, hanem hivatás. Köszönjük!

    Vígh Orsolya
  • Sehol nem tapasztaltuk azt a fajta kiemelkedő szakmai kompetenciát és pozitív emberi hozzáállást, mint itt.

    Vera, Dávid
  • Nagyon tetszik, nagyon szuper, hihetetlen, hogy ennyire színvonalas, kedves, szórakoztató és sokat tanító anyagokat tudtatok ilyen gyorsan megcsinálni. Én nagyon élvezem, hogy részt vehetek, tényleg.  Nagy élmény.  Emi a mozgásos, utánzós, mutogatós feladatokat úgy tűnik, hogy nagyon élvezi, meg az egész szituációt, hogy találkozhat veletek..

    Bratka Vanda
  • Nekünk nagyon jól jön, hogy pontosan tudjuk mi a hetirend és milyen eszközökre lesz szükség, így könnyebb szervezni az életünket. Már a felkészülés időszakában is látszott, hogy jól átgondolt és összeszedett a csapat. Az instrukciók világosak voltak és tudtuk mire lehet számítani. Látszik, hogy szívből jön a tevékenység.

    Ács Ilona Barbara
  • Mi is csak megköszönni tudjuk Nektek, hogy becsempészitek a Bölcsi hangulatát a mindennapjainkba. Zétinek mindannyian nagyon hiányoztok, sokat emleget Titeket, a Bölcsit, a kis pajtásokat, úgyhogy nagyon élvezi a reggeli együttléteket. Mindenért hálásak vagyunk, ami segít folytatni azt a fejlesztési folyamatot, amelyben a Bölcsiben volt részük a gyerekeknek.

    Baranyi Beatrix
  • Szerintem eddig minden szuper. A mozgást Dóri nagyon szereti, táncot is. A mesék is jól jönnek az altatáshoz! Köszönjük a munkátokat!

    Sali-Pelsőczi Dóra
  • Kedves Panni, Móni, Judit!! Őszintén csodálatos programot raktok össze, nagyon jó ötlet a mese, a szokásos zenék, amik egy kicsit szokásosabbá teszik ezeket az amúgy nagyon nem szokásos hétköznapokat. Szuperek vagytok!!

    Dávid-Zalai Orsolya
  • Látszik, hogy mindenben próbáltok a lehető legjobb és legegyszerűbb módon velünk lenni és segíteni, és látszik az is, hogy mindezt nagy lelkesedéssel teszitek. Szerintem mindent, amit lehet kihoztok ebből a dologból és mi nem érezzük, hogy bármiben is hiányt szenvednénk. Nadine nagyon örül, amikor lát Titeket és azt hiszem ez a legfontosabb. Köszönjük az erőfeszítéseteket!

    Dori Enikő

News

CRÉCHE, KINDERGARTEN


1214 Budapest, Akácfa u. 20.

Tünde Hierholczné Faragó: +36 30 372 4502

Éva Szabó: +36 20 352 0575

 montessoriovibolcsi@gmail.com

 montessoriiroda@gmail.com


Opening hours:

07:30 – 17:30

Maria Montessori módszerrel az óvodás gyermekekért Alapítvány

18695209-1-43

Kérjük támogassa Alapítványunkat adója 1%-ával!

adminPreschool – OGRE