Beiratkozás menete

A 2019/20-as tanulócsoport tanévre történő jelentkezés az alábbi lépésekkel történik.

  1. Töltse le a jelentkezési adatlapot: << Tanulócsoport felvételi adatlap letöltése
  2. A kitöltött adatlapot juttassa el intézményünknek a Montessoriiroda@gmail.com email címre.

Kérjen időpontot az alábbi telefonszámok valamelyikén egy személyes találkozóra, ahol várjuk a szülőket és a gyermeket is, és
részletesebben is ismertetjük intézményünk pedagógiai elveit;
betekintést kaphatnak, hogyan zajlik nálunk az oktatás;
beszélgetünk a tanulócsoport oktatási céljairól és a szülők elképzeléseiről.


A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:

  • a gyermek nevére kiállított lakcímkártya, és egyéb azonosító okmány, ha van ilyen (útlevél, személyi igazolvány),
  • a tanulócsoportba lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás, melyet az óvodavezető vagy szakértői bizottság állított ki,
  • a gyermek születési anyakönyvi kivonata,
  • a gyermek TAJ kártyája,
  • szülő/gondviselő személyi igazolványa, szülői felügyeleti jogokkal kapcsolatos nyilatkozat
  • gyermek oktatási azonosító száma

A Montessori környezet megadja minden gyermek számára azt a lehetőséget, hogy fejlessze saját tanulási készségét képessége és aktuális érdeklődése alapján.

Minden gyermeket – egyéniségét is figyelembe véve – támogatunk abban, hogy a saját ütemében tanulhasson.

A tananyag a Nemzeti Alaptanterv által megszabott elvárás rendszerre épül, melyhez biztosítjuk az optimális feltételeket:

  • Kis osztálylétszámot: maximum 18 fő, mely kulcsfontosságú a hatékony, eredményes tanuláshoz, fejlesztéshez
  • Montessori módszereire támaszkodunk a tanulási folyamatban
  • Első osztálytól két nyelven való tanítás-tanulás
  • Lexikális tudás helyett kompetencia fejlesztés
  • Ösztönző környezet a tanuláshoz, kreativitás kibontakoztatásához
  • Differenciálást, figyelembe véve az egyéni képességeket és érdeklődést is
  • Egyéni fejlesztést, a felzárkóztatáshoz
  • Tehetséggondozást több területen is: matematika, magyar és idegen nyelv, interperszonális kapcsolatok
  • Két tanító foglalkozik a gyerekekkel egyidejűleg, így segítve őket a tanulásban, biztosítva a két nyelv: magyar, angol együttes jelenlétét
  • A tanulásban fontosnak tartjuk a felfedezés lehetőségét
  • Lehetővé tesszük a próba-szerencse módszert, már csak ezért is: szükségesnek tartjuk a hibákat a feladatmegoldásban!

Azonban túl a tantervi követelményeken célunk, hogy felelősségteljes, független, kreatív, kezdeményező gyerekeket neveljünk a tanuló csoport falain belül, az óvodáskorból megmaradt természetes kíváncsiságukra alapozva támogatjuk az önállóság kialakulását .Célunk az, hogy boldog, vidám kisiskolás éveket nyújtsunk a gyerekek számára, majd biztos alapkompetenciákkal, önálló tanulási szokásokkal, kiegyensúlyozottan engedjük őket tovább.

A tanuló csoportos oktatás mindennapjait a következő területeken való munkálkodás határozza meg

  • Anyanyelvi és angol nyelvi nevelés: írás-olvasás tanítás mindkét nyelven, csúsztatott tanítási tematikával, különböző módszertannal a homogén gátlás elkerülése érdekében

  • Matematika: a Montessori nevelés legkiforrottabb és leginkább megtámogatott területe

  • Kozmikus nevelés: Környezetismeret, azt hangsúlyozva, hogy mindannyian egy bolygón élünk, és az ÉLET részei vagyunk mind. Célunk egyfajta kozmikus tudatosság kialakítása, ezen belül a környezetvédelem, környezettudatosság erősítése

  • Művészeti nevelés: Rajz és vizuális kultúra, mert minden gyermek egy kis művész

  • Testnevelés: a szív terhelhetősége 8 és 12 éves kor között fejleszthető. Emiatt fontos, hogy megdolgoztassuk a gyerekek szervezetét.

  • Az érzékszervek fejlesztése, a perceptuális tanulás megalapozása

  • A mindennapi élet gyakorlatai, Technika és életvitel: ennek részeként kis konyha sarok az osztályteremben, ahol salátát, süteményt készítünk délutánonként, a mi konyhánk

Angol nyelv

Tudjuk jól, milyen gátlásokkal kell megküzdeni az idegen nyelv tanulása, elsajátítása, használata során, ezért ebben is, ahogyan az egész tanuló csoportos tanítási koncepciónkban kulcsfontosságú a stresszmentesség.

Nyelvtanításunk elsősorban tartalom központú. A gyerekeket nagy mennyiségű angol nyelvi hatás éri inspiráló témakörökön keresztül. A célnyelven oktatott tantárgyaink (anyanyelvi megerősítéssel):

  • Környezeti nevelés
  • Testnevelés
  • Rajz és vizuális kultúra
  • Technika és életvitel
  • Ének-zene

A szóbeli kommunikáción túl az írás-olvasás elengedhetetlen része az idegen nyelvi kommunikációnak. Angol írás és olvasástanításnak saját módszertanát használjuk, összehangolva a magyarral, az esetleges negatív transzferhatások elkerülése érdekében.

  • Célunk az angol nyelv iránti érdeklődés felkeltése azon gyermekek esetében, akiknek nincsen az angol nyelvvel előzetes élményük

  • Örömteli nyelvtanuláson keresztül az érdeklődés fenntartása, erőteljes ösztönzés a nyelv használatára

  • Sikerélmény nyújtása mely motiválja a későbbi nyelvtanulást és idegen nyelven történő kommunikációt

Dalokon, szokások megismerésén keresztül betekintés az angolszász népek kultúrájába – ezzel is elősegítve a másság iránti tolerancia fejlődését.

Egy idegen nyelv megismertetése, és a kultúra, ami vele jár, az egyik leghasznosabb dolog, amit tehetünk a gyerekek empátiájának, beleérző képességének és kulturális szemléletmódjának tágításáért.

Michael Gove

Pedagógusaink

Szobota Erzsébet

angolul nevelő óvodapedagógus / Montessori pedagógus / Tanító

  • Örülünk, hogy egy olyan közösség vagytok, ahol a gyermekünket nyugodtan ott hagyhatjuk, és ahonnan a nap végén élményekkel és tudásban gazdagon jön el.

    Noémi, Laci
  • Amikor elkezdtünk új óvodát keresni a nagy fiunknak, nagyon rossz tapasztalataink voltak az előző, állami óvodával kapcsolatban. Mindenképpen egy sokkal gyerekközpontúbb, sokoldalú, fejlesztő óvodát szerettünk volna találni, ahol jó és megértő nevelők vannak. Akiknek a gyerek az első, ahol a gyermek kibontakozhat, felszabadultan önmaga lehet, frusztráció nélkül. Ahol megtanítják önállóan gondolkodni és tevékenykedni, emellett játékosan fejlesztik képességeit. Fontos volt a nyelvtanulás is, ami most Magyarországon nehézkes, még az iskolákban is. Úgy éreztük, nehéz dolgunk lesz, de nem akartunk belefutni egy újabb rossz választásba. Szerencsére hamar rátaláltunk a csepeli Montessori óvodára és egy nyílt nap után tudtuk, hogy megtaláltuk. Reményeink maximálisan beigazolódtak és nem csalódtunk, sőt…Azóta mind a három kicsi fiunk odajár, egy bölcsis és két óvodás. Nagyon szeretnek ott lenni, nálunk nincs reggeli kiborulás, hogy nem akarnak oviba/bölcsibe menni. Imádjuk, hogy sok fakultatív foglalkozás közül lehet választani és sok színes programra van lehetőség évközben. Az óvónéniket, bölcsödei nevelőket és dadusokat mindegyikőjük nagyon szereti, és ami nagyon fontos, hogy őket is viszontszeretik, sok törődést kapnak. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk ezt az intézményt.

    Veresegyházi Éva
  • A gyermekközpontú, egyéni igények, értékek és érdeklődés alapján felépített fejlesztés eredményeként kiegyensúlyozott, kreatív, magabiztos, toleráns, tanulni szerető gyerekként lépnek az iskola világába az itteni óvodások. Jó érzés látni, hogy itt őszintén szeretik a gyerekeimet.

    Serfőző Dorottya
  • Óriási tévedés azt gondolni, hogy a reformpedagógia olyan út, amiről nem vezet leágazás az állami oktatási rendszerbe. Olyan alapokat kapott Ármin, amivel megállja helyét az állami iskolában is, ahol most 2. osztályos. A módszer ugyanis olyannyira erős, például matematikában, hogy a gyerekek a visszajelzések alapján kimagaslóan teljesítenek. Ha tehát valaki olyan bölcsödét, óvodát keres, ahol a cél az, hogy gyermeküket személyre szabottan, egyéni képességeinek megfelelően, egyéni fejlesztésben részesítve, nyitott, szerető, toleráns környezetben neveljék, ráadásul mindezt két nyelven, akkor már nem kell tovább keresgélnie. Köszönjük!

    Birta Veronika
  • Szakmailag felkészült, barátságos, kedves és lelkes pedagógusok veszik körül a gyerekeket. Ez nem egy gyerekmegőrző, itt szeretik, fejlesztik, dédelgetik, tanítják a gyerekeket, gondoskodnak mind a szellemi, mind a lelki fejlődésükről. Az itteni pedagógusoknak ez nem csak egy munka, hanem hivatás. Köszönjük!

    Vígh Orsolya
  • Sehol nem tapasztaltuk azt a fajta kiemelkedő szakmai kompetenciát és pozitív emberi hozzáállást, mint itt.

    Vera, Dávid

BÖLCSŐDE, ÓVODA ÉS ISKOLA ELŐKÉSZÍTŐ,
 – TANULÓCSOPORT


1214 Budapest, Akácfa u. 20.

Hierholczné Faragó Tünde: +36 30 372 4502

Szabó Éva: +36 20 352 0575

 montessoriovibolcsi@gmail.com

 montessoriiroda@gmail.com


Nyitva tartás:

07:30 – 17:30

Maria Montessori módszerrel az óvodás gyermekekért Alapítvány

18695209-1-43

Kérjük támogassa Alapítványunkat adója 1%-ával!

gergoTanulócsoport