2002-ben nyitottuk meg kapuinkat  alternatív óvodaként, elsőként ötvözve a Montessori pedagógiát a korai angol nyelv bevezetésével.


Montessori módszer:

“Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”  

Szabadságra, önállóságra nevelünk


Kétnyelvűség:

A korai idegen nyelvi nevelés során  nem tudatos nyelvtanulásról, hanem sokkal inkább egyfajta tudattalan elsajátításról beszélünk.


Vegyes életkorú csoportok:

“A vegyes életkorú csoport a gyerek számára sokkal természetesebb, megnyugtatóbb közeg.”
Vekerdy Tamás


Kéttanáros modell:

Nálunk ez a két külön nyelven nevelő óvónő együttes  munkáját jelenti. A nevelési folyamatban egyidejűleg két óvónő van jelen.

Gyermekszínházi előadások évente két alkalommal:

Művészeti táncszínházunkban minden tanévben 2 alkalommal, színvonalas produkciókkal készülnek a gyerekek.


Tehetséggondozás:

Tehetséggondozó műhelyünkben (Optimal Giftedness Ready Education: OGRE) az 5-6 éves gyerekek kis létszámú (7-8 fő) csoportokban mélyülhetnek el a Montessori pedagógia témaköreiben.


Nálunk a gyerekek:

  • Boldog, bátor gyerekek, megtanulják, hogy nem kell félniük kimondani azt, ami az igazságérzetüket bántja, de elfogadják azt is, ha nincsen igazuk.
  • Önállóak. Minden segítséget és támogatást megadunk nekik ahhoz, hogy az önkiszolgálásban, öltözködésben ne kelljen a felnőttek segítségét igénybe venniük, szervezett keretek között.
  • Kreatívak, nem félnek új dolgokat kipróbálni.Egész napos angolul nevelésben vesznek részt. Az angol nyelvet használják is adekvát kommunikációs helyzetekben.
  • Ismerkednek számokkal és betűkkel is, ez része a Montessori környezetnek.
  • Stresszmentes, szeretetteljes környezetben tudnak fejlődni.
  • Montessori képességfejlesztő rendszerében töltik bölcsődei - óvodai - kisiskolás éveiket, mely elősegíti az egyéni ütemben fejlődést, saját ütemű tanulást.
  • Spontán módon, megerőltetés nélkül tanulnak a speciális Montessori eszközök segítségével.
  • Tehetséggondozásban részesülnek,
  • Logopédiai fejlesztésben részesülnek,
  • Maguk választják ki azt a tevékenységet, amivel foglalkozni szeretnének, ezáltal fejlesztik önmaguk.
  • Elfogadják, szeretik, tisztelik egymást és minden élőlényt a világban, mert tudják, hogy mindannyian csak egy aprócska részei vagyunk a világnak.

A mi intézményeinkben a gyerekek a legfontosabbak. Szakmai életünket, mindennapjainkat a gyerekek személyiségének, képességrendszerének optimális kibontakoztatása  köré szervezzük.

Intézményünk mint a jó nyelvi gyakorlattal rendelkező intézmény az Oktatási Minisztérium által kiválasztott intézménye lett, 2009-től. Továbbá bemutató és képző intézménye lett az ELTE óvodapedagógus (angol nyelvi képzés) karának és a Nyugat – Magyarországi Benedek Elek pedagógia karának.

Intézményünk alapítványi fenntartású.

Cikkek, hírek

2016-12-12

Tanulmányút a budapesti kétnyelvű Montessori – óvodában

Az Angol nyelv az óvodában specializáció hallgatói 2009. október 14-én hospitálást és szakmai megbeszélést folytattak a budapesti Montessori Mária Kétnyelvű Óvodában és Bölcsődében. […]
2016-12-12

A kétnyelvűségről

    A világ különböző országait és az abban élő különböző etnikumokat figyelembe véve elmondható, hogy a kétnyelvűség lényegesen gyakoribb jelenség, mint az […]
2016-07-05

A kreativitás fejlesztése

A kreativitás megőrzése és fejlesztése az óvodában A gyermeknevelés minden korban a múlt tapasztalatainak átadását és a munkára, a felnőtt életre való felkészítést […]