Régóta dédelgetett vágyunk, hogy bölcsődei és óvodai keretek között már kiválóan működő pedagógiánkat az iskolások számára is elérhetővé tegyük.

2017 szeptemberében ezért útnak indítjuk iskolai osztályunkat Montessori tanulókör formájában, melyben az óvodában már megismert elvek és feltételrendszer mentén bontakoztatjuk a kisiskolás korú gyerekek teljes személyiségét.

Mik is ezek?

Alapul a Montessori pedagógia szolgál, adja magát,  ebben nőttünk fel bölcsődésként és óvodásként is, az iskolai terület pedig teljes mértékben kidolgozott, stabil hátteret biztosít:

  • az alsó tagozatos tananyag elsajátításához, az alapkompetenciák megszerzéséhez: úgy mint írás-olvasás, szövegértés, számolási képességek
  • önálló tanulási szokások
  • a Montessori eszköztár önmagában hordozza a differenciálás lehetőségét

Mellette megjelenik az angol, mint második nyelv. A kétnyelvűség intézményünk indulása óta jelen van az életünkben, tapasztalataink azt mutatják, hogy az óvodás, kisiskolás kor a legalkalmasabb egy második nyelv bevezetésére. Bizonyos tantárgyak: a környezetismeret, készségtárgyak angolul oktatása, nagyon jó szituációkat teremt a nyelvi formák rögzítéséhez, a szókincsbővítéshez, magához a nyelv elsajátításához egyaránt.

Az így nevelt gyermek boldog, bátor, bízik önmagában, érzelmekben gazdag, segítőkész, gyermekkora derűs, hiszen érzi, hogy szeretik, és tiszteletben tartják személyiségét, biztosítják szabadságát. Megkapja az önálló döntési jogot önmaga megvalósításához, miközben, ha szükségét érzi, feltétel nélkül támaszkodhat a pedagógus segítő irányítására.”

(Németh Krisztina)

Cikkek, hírek

2016-12-12

Szenzomotoros torna, avagy a mozgás mindenek előtt!

    A korai felismerés és az időbeni segítség elfogadása, enyhíti vagy éppen meg is szünteti az apró vagy esetenként nagyobb eltéréseket. Minden […]
2016-12-12

Az iskola kapujában

2017 szeptemberében megnyitja kapuit Csepelen a Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde Iskolája. Ennek kapcsán kérdeztük a fenntartót és Szobota Böbe szakmai vezetőt. […]