Beiratkozás menete

Első lépésként a honlapon található adatlap kitöltésével, annak visszaküldésével, illetve telefonon tud egyeztetni időpontot egy személyes találkozóhoz. Ez egy 2-3 órás délelőtti látogatást jelent, melynek során a szülők gyermekükkel együtt betekintést nyerhetnek intézményünk szakmai életébe. A látogatás ideje alatt lehetőség nyílik bővebb beszélgetésre is, illetve a felmerülő kérdéseket is ekkor tudjuk megbeszélni.

Időpont egyeztetés:
Hierholcz Tünde: 06-30-372-4502
Szabó Éva (titkár): 06-20-352-0575


A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:

Orvosi igazolás arról, hogy a gyermek közösségbe léphet,
a beírató szülő személyazonossági igazolványa, lakcímkártyája,
gyermeke TAJ kártyája, születési anyakönyvi kivonata bemutatás céljára
Akik szeretnék már most biztosítani gyermeküknek intézményünkben a férőhelyet a következő (2020-2021-es) tanévre, azok számára már most folynak az előfelvételek.

“Segíts nekem, hogy magam csinálhassam!”

nevelést a Montessori módszerrel kombinálva elérhetővé tegyük a bölcsődés korosztály számára.

Alapfeladatként az elsődleges szocializáción, gondozási teendőkön túl, egyfajta nagyobb fokú önállóság kialakítását vállaltuk. Ez az önállóság lényeges eleme, alapja a Montessori módszernek is. Minden erőnkkel azon dolgozunk, hogy a gyerekek egy szeretetteljes légkörben, magabiztosan sajátítsák el az önkiszolgálás életkorilag lehetséges lépéseit, biztatjuk ilyen irányú próbálkozásait, tesszük ezt két nyelven a mindennapok folyamán: magyarul és angolul.

Amit nyújtunk

  • Gondozási feladatok, önállóság, önkiszolgálás kialakítása.
  • Az egész nap folyamán két nyelv veszi körül a gyerekeket magyar és angol
  • A második nyelvvel nem csak a nevelési folyamatban, hanem versek, dalok és mesék formájában is találkozhatnak a gyerekek
  • A zenei nevelés hangsúlyozottan jelenik meg, ringató jellegű zenei foglalkozások, hangszeres zenehallgatás, éneklés, hangszerdobozok használatával
  • Életkornak, képességeknek megfelelő egyéni differenciálás
  • A gondozási feladatok és az adott életkorra jellemző játéktevékenységek biztosítása mellett alkalmazzuk  Montessori képességfejlesztő pedagógiáját
  • Heti 1 alkalommal szenzomotoros torna
  • Tavaszi, őszi kerti mulatságok
  • Évadzáró színpadi fellépések a gyerekekkel

Foglalkozásaink egy erős Montessori szellemiséget tükröznek: a nap központi közös tevékenysége a “kör”, melyben kicsit a bennünket körülvevő világra fókuszálunk versekkel, dalokkal sok mozgással, ringatással . A módszer nem csupán a gyerekekkel való egyéni bánásmódban, szellemiségben, atmoszférában jelenik meg, hanem a csoportszoba elrendezésében is, hiszen nyitott polcokon tesszük elérhetővé a játékokat, az előkészített környezet elvét követve.

Ezzel is támogatjuk a gyerekek önfejlődését

Napirend

7.30 – 09.00  |  Folyamatos érkezés, reggelizés, játék, egyéni fejlesztés angolul és magyarul


09.00 – 09.45  |  Art project az adott témakörben


09.45 – 10.00  |  Angol és magyar nyelvű játékos foglalkozás adott témakörben


10.15 – 10.30  |  Tízórai


10.30 – 12.00  |  Udvari játék


12.15 – 13.00  |  Ebéd


13.15 – 15.00  |  Csendes pihenő


15.00 – 17.30  |  Uzsonna, játék a csoportban angolul és magyarul illetve az udvaron. A bölcsődében az egész nap folyamán az angolos pedagógus angolul beszél, játszik és foglalkozik a gyerekekkel.

Bölcsödei beszoktatás

A Bölcsődébe lépés nagy mérföldkő szülő és gyermek számára egyaránt. Többnyire ez az első közösség, ahol a kisgyermek hosszabb időt tölt, távol szüleitől, az otthoni biztonságtól. Fontosnak tartjuk, hogy az elválás fokozatosan, lehetőség szerint zökkenő mentesen történjen.

Bölcsődénkben biztosítjuk a fokozatos, szülővel történő beszoktatást. A bölcsődei nevelés-gondozás szabályai szerint, módszertani levél alapján.

“A szülővel történő fokozatos beszoktatás a családdal való együttműködést helyezi előtérbe. Az anya vagy az apa jelenléte biztonságot ad a kisgyermeknek, és megkönnyíti az új környezethez való alkalmazkodását. A kisgyermek és a kisgyermek nevelő között fokozatosan kialakuló érzelmi kötődés segíti a gyermeket új környezetének elfogadásában, jelentősen megkönnyíti a beilleszkedést a bölcsődei közösségbe, mérsékeli az adaptáció során mutatkozó stressz reakciók (pl. étkezési, alvási nehézségek, nyugtalanság, sírás, tiltakozás, a szülőhöz való fokozott ragaszkodás, a viselkedésben, szokásokban, az önállóság terén jelentkező esetleges változások… stb.). súlyosságát, időbeni elhúzódását.

A tényleges beszoktatás előtt lehetőséget biztosítunk arra, hogy néhány délelőttöt a gyermek szüleivel együtt (főként az udvari játék ideje alatt) a bölcsődében töltsön. Ekkor ismerkedhet a környezettel, leendő kisgyermek nevelőivel, társaival. A szülőknek információt nyújtunk a bölcsődei napirendről, így a beszoktatás idejére ezt hasonlóvá teheti saját gyermekénél, ezzel is könnyítve a majdani bölcsődei életét.

A beszoktatás időtartama általában 2 hét, minden esetben alkalmazkodva a gyermekekhez (hiszen ők sem egyformák), illetve figyelembe véve a szülői igényeket is. A hangsúly a fokozatosságon van.

Az első héten a délelőttel, másodikon a délutánnal ismerkedik a gyermek.

A beszoktatás idején – ha szükséges később is – a gyermekek otthoni kedvenc játékukat is magukkal hozhatják, így az otthontól való elszakadás könnyebbé válhat.

A beszoktatás időszakában mindkét kisgyermeknevelő a csoportban tartózkodik. Elfogadó odafordulásukkal segítik a gyermekeket és a szülőket az új helyzethez való alkalmazkodásban. Fontos ez mindkét fél számára, hiszen a nevelő jobban megismeri a gyermeket, eleinte figyeli, majd fokozatosan kapcsolódik be gondozásába. A szülő az együtt töltött idő alatt felteheti kérdéseit, illetve ez az idő megerősítheti őt abban, hogy gyermeke a legjobb helyre került.

Tapasztalataink szerint az elválás sokszor a szülőknek is nehézséget okoz, amit a kisgyermek minden esetben megérez, és ő is elbizonytalanodhat. Fontos, hogy a szülő bízzon a  választott nevelőben, magabiztosságot sugározzon gyermeke felé, így benne is biztonságérzetet kelt, megkönnyítve ezzel a beszoktatást.

Pedagógusaink

Miklós Mónika

Montessori végzettségű csecsemő- és kisgyermeknevelő

Márkusz Panni

angolul nevelő pedagógiai asszisztens / Montessori pedagógus

  • Örülünk, hogy egy olyan közösség vagytok, ahol a gyermekünket nyugodtan ott hagyhatjuk, és ahonnan a nap végén élményekkel és tudásban gazdagon jön el.

    Noémi, Laci
  • Amikor elkezdtünk új óvodát keresni a nagy fiunknak, nagyon rossz tapasztalataink voltak az előző, állami óvodával kapcsolatban. Mindenképpen egy sokkal gyerekközpontúbb, sokoldalú, fejlesztő óvodát szerettünk volna találni, ahol jó és megértő nevelők vannak. Akiknek a gyerek az első, ahol a gyermek kibontakozhat, felszabadultan önmaga lehet, frusztráció nélkül. Ahol megtanítják önállóan gondolkodni és tevékenykedni, emellett játékosan fejlesztik képességeit. Fontos volt a nyelvtanulás is, ami most Magyarországon nehézkes, még az iskolákban is. Úgy éreztük, nehéz dolgunk lesz, de nem akartunk belefutni egy újabb rossz választásba. Szerencsére hamar rátaláltunk a csepeli Montessori óvodára és egy nyílt nap után tudtuk, hogy megtaláltuk. Reményeink maximálisan beigazolódtak és nem csalódtunk, sőt…Azóta mind a három kicsi fiunk odajár, egy bölcsis és két óvodás. Nagyon szeretnek ott lenni, nálunk nincs reggeli kiborulás, hogy nem akarnak oviba/bölcsibe menni. Imádjuk, hogy sok fakultatív foglalkozás közül lehet választani és sok színes programra van lehetőség évközben. Az óvónéniket, bölcsödei nevelőket és dadusokat mindegyikőjük nagyon szereti, és ami nagyon fontos, hogy őket is viszontszeretik, sok törődést kapnak. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk ezt az intézményt.

    Veresegyházi Éva
  • A gyermekközpontú, egyéni igények, értékek és érdeklődés alapján felépített fejlesztés eredményeként kiegyensúlyozott, kreatív, magabiztos, toleráns, tanulni szerető gyerekként lépnek az iskola világába az itteni óvodások. Jó érzés látni, hogy itt őszintén szeretik a gyerekeimet.

    Serfőző Dorottya
  • Óriási tévedés azt gondolni, hogy a reformpedagógia olyan út, amiről nem vezet leágazás az állami oktatási rendszerbe. Olyan alapokat kapott Ármin, amivel megállja helyét az állami iskolában is, ahol most 2. osztályos. A módszer ugyanis olyannyira erős, például matematikában, hogy a gyerekek a visszajelzések alapján kimagaslóan teljesítenek. Ha tehát valaki olyan bölcsödét, óvodát keres, ahol a cél az, hogy gyermeküket személyre szabottan, egyéni képességeinek megfelelően, egyéni fejlesztésben részesítve, nyitott, szerető, toleráns környezetben neveljék, ráadásul mindezt két nyelven, akkor már nem kell tovább keresgélnie. Köszönjük!

    Birta Veronika
  • Szakmailag felkészült, barátságos, kedves és lelkes pedagógusok veszik körül a gyerekeket. Ez nem egy gyerekmegőrző, itt szeretik, fejlesztik, dédelgetik, tanítják a gyerekeket, gondoskodnak mind a szellemi, mind a lelki fejlődésükről. Az itteni pedagógusoknak ez nem csak egy munka, hanem hivatás. Köszönjük!

    Vígh Orsolya
  • Sehol nem tapasztaltuk azt a fajta kiemelkedő szakmai kompetenciát és pozitív emberi hozzáállást, mint itt.

    Vera, Dávid

BÖLCSŐDE, ÓVODA ÉS ISKOLA ELŐKÉSZÍTŐ,
 – TANULÓCSOPORT


1214 Budapest, Akácfa u. 20.

Hierholczné Faragó Tünde: +36 30 372 4502

Szabó Éva: +36 20 352 0575

 montessoriovibolcsi@gmail.com

 montessoriiroda@gmail.com


Nyitva tartás:

07:30 – 17:30

Maria Montessori módszerrel az óvodás gyermekekért Alapítvány

18695209-1-43

Kérjük támogassa Alapítványunkat adója 1%-ával!

gergoBölcsőde